۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۰

عشریه:

سرای تجاری ایرانیان در بندر آستاراخان احداث می شود

سرای تجاری ایرانیان در بندر آستاراخان احداث می شود

ساری - رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: سرای تجار ایرانی در بندر سالیانکا آستاراخان روسیه احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اتاق بازرگانی مازندران، غلامرضا عشریه در حاشیه دیدار مسئولان استان مازندران با سفیر ایران در روسیه در گفتگو با خبرنگار تلویزیونی ایران درباره حضور هیئت مازندرانی به روسیه اظهار داشت: این هیئت در حال حاضر به مدت پنج روز در روسیه حضور دارد و نشست‌های تخصصی را با فعالان اقتصادی و تجاری آستاراخان برگزار کرد.

وی تصریح کرد: راه اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان به کمک استانداری مازندران یکی از اقدامات اثر گذار این سفر بود که با ایجاد این سرای تجاری مرکزی برای حضور و فعالیت اثر گذران بازرگانان ایران از طریق آستاراخان در بازار روسیه فراهم می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در پاسخ به این سئوال که این سرای تجاری در چه مساحتی به راه اندازی شد، افزود: احداث ساختمان سرای تجاری در برنامه بعدی اتاق بازرگانی مازندران قرار دارد ولی در ابتدای کار مجوز فعالیت سرای تجاری مازندران در آستاراخان فراهم شد و زمین برای احداث سرای تجاری در اختیار اتاق بازرگانی مازندران قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این زمین به مساحت بیش از ۱۲ هزار متر و در بندر سالیانکا طبق برنامه قرار است احداث شود.

عشریه در باره کالاهای که از مازندران به آستارخان صادر می‌شود گفت: مرکبات، مواد غذایی، مرغ، لبنیات از جمله کالاهای است که مورد نیاز استان آستاراخان روسیه است.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه روابط نیاز به رایزی بیشتر با مقامات روسیه است که در اتاق بازرگانی فدرال روسیه این موضوع به صورت تخصصی تر پیگیری می شود.

کد خبر 2501291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha